Figo

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
Figo

المنتدى ده بتاعك

اللهم إن كان رزقي في السماء فأنزله ، وإن كان في الأرض فأخرجه ، وإن كان بعيداً فقربه ، وإن كان قريباً فيسره ، وبارك الله لي فيه يا عالماً بالغيب

5 مشترك

    قصة مرعبه جدا

    bosy cat
    bosy cat
    Admin
    Admin


    عدد المساهمات : 96
    تاريخ التسجيل : 24/08/2009
    العمر : 29
    الموقع : In My Creative

    قصة مرعبه جدا Empty قصة مرعبه جدا

    مُساهمة من طرف bosy cat الأحد سبتمبر 20, 2009 1:52 pm

    رجع فهمى من عمله مرهق بشده . ناظراً لباب شقته نظره المتلهف على الراحه بعد طول عناء

    وبعد أن فتح باب شقته حتى أرتمى عند أقرب مقعد قابله فى صاله المنزل

    متنفساً بسرعه رهيبه..وكأنه كان فى سباق طويل مع الوقت أو الزمن أو قل كل ماتريد من أنواع السباقات الانسانيه

    تلك السباقات التى بدء فهمى بالتفكير فى معانيها .

    وكيف أنه أصبح كالعربه التى لا تقف ولا تتمهل ولا تبطىء حتى لتتزود بالوقود

    أستغرق بطلنا هذا فى بحور تلك الافكار التى كانت تتقاذفه مره ذات اليمين وطاره ذات اليسار .

    حتى أفاق من تفكيره وهو يزفر بشده نافضاً عن نفسه كل تلك الافكار المتعبه

    قام من مكمنه ورفع سماعه الهاتف ضارباً رقم صديق عمره ورفيق دربه وهو أيضاً من تبقى له من كل البشر الذين يعرفهم فى الحياة الدنيا

    فهوا يتيم الابوين.بلا أخوه بتاتاً .

    أو كما يقولون. مقطوع من شجره...أنتظر بضع ثوان حتى سمع صوت محدثه يقول له

    الو....فهمى .أنت رجعت من الشغل ؟

    رد فهمى فى غيظ قائلاً : لا. لسه مرجعتش ياناجى. ده أنت بنى أدم غريب صحيح !!

    لو كنت لسه فى الشغل أمال بكلمك من البيت أذاى يافالح ؟

    سمع فهمى قهقه رفيقه وهو يقول : ها ها ها . انت دايماً كده لازم تبتديها تريقه على !

    أبتسم فهمى قائلاً فى ود حقيقى : يعنى لو مضحكتش معاك أمال هضحك مع مين؟مانت عارف أنى مليش غيرك

    رد ناجى قائلاً : خلاص بقى .هو أنت هتقلبها مناحه.المهم هتعمل أيه الليلادى ؟

    رد فهمى فى ضيق : صدقنى مش عارف. أنا هريح شويه وبعدين هدخل على شبكه الانترنت وأشوف الاميل بتاعى فيه أيه جديد

    صرخ ناجى : ياعم فهمى.ماكفايه أنترنت فى الشغل وكمان هنا .هو أنت مبتزهقش خالص!

    فهمى : طب قواللى أنت .أيه اللى ممكن أعمله؟

    ناجى: لا قصدك أيه اللى ممكن نعمله أحنا الاتنين.تعال عندى ونخرج نتفسح شويه على الكورنيش

    نأكل ذره مشوى أو حمص شام ...ونشم حبه هوا

    رد فهمى فى تلقائيه : ماشى كلامك...ساعه واحده وهكون عندك

    ******************

    وعــــــد
    ******


    جلس الصديقان فوق أسوار كورنيش النيل ناظرين بعيون مملؤه حب وعشق لمشهد نيل مصر الخالد فى تلك الليله المقمره من ليالى الصيف الحاره...ثم التفت ناجى ناحيه فهمى قائلاً له :

    عامل أيه فى جرنالك يافهمى.وأيه أخر أخبار العالم عندك؟

    التفت فهمى قائلاً فى أهتمام واضح : الاخبار عندنا بتجرى بطريقه عجيبه والحوادث بتتسارع وتيرتها بشده

    ضحك ناجدى هاتفاً : ياعم فهمى .أنت مش عايز تنسى طريقه الصحفى.! أنا عايز أعرف الاخبار بتاعه الارهاب والحوادث اللى كل يوم والتانى بنسمعها ؟

    رد فهمى : الارهاب ذى مانت عارف موجود فى كل حته فى العالم .ده حتى أحنا أمبارح جالنا جواب تهديد من جماعه سلفيه متشدد بتفجير الجريده والانتقام مننا علشان الموضوعات اللى بنكتبها عنهم

    فغر ناجى فاه فى رعب قائلاً : ياليله سوده .وبعدين عملوا أيه؟

    هز فهمى أكتافه قائلاً : ولا حاجه .الموضوع ده مش جديد علينا .وكل فتره بيجلنا جوابات ورسائل بالشكل ده ..يعنى هنعمل أيه ؟. ولا حاجه

    صرخ ناجى بقوه قائلاً بصوت مرتفع جعل كل من حوله يلتفت اليه :

    أذاى التهريج بتعكم ده..الناس دى مبتهزرش .والاخبار بتاعتكم عنهم أكيد بتهيجهم عليكم.

    رد فهمى فى لا مبالاه رهيبه وهو ينظر لمياه النيل :

    طب يعنى هنعمل أيه؟.العمر واحد والرب واحد.

    ثم التفت لناجى قائلاً له: بقولك أيه؟

    رد ناجى : أيه؟

    تكلم فهمى بطريقه غامضه أرتعشت لها جوانح ناجى قائلاً :

    طب تعمل أيه لو جالك خبرى وعرفت أنى أنقتلت بهجوم أرهابى من الجماعات دى ؟

    رد ناجى وهو ينفض عنه هذا الرعب : حرام عليك يافهمى .أنت بتقول أيه.

    ده أنا كنت ساعتها هيكون كل هدفى الانتقام منهم .بلاش كلامك العبيط ده.ربنا يعطيك طوله العمر وأشوفك كده رئيس تحرير والا مدير عام الجريده

    رد فهمى بنفس الغموض قائلاً : طب أنا عندى فكره .توعدنى وعد أخ لاخيه

    أستفسر ناجى قائلاً : وعد؟.أى وعد ده؟

    أبتسم فهمى قائلاً : لو لا قدر الله وحصاللى حاجه توعدنى أنك تستنى منى رساله على الاميل بتاعك

    نظر ناجى بشده لصديق العمر كأنه ينظر لمختل عقلياً غير مصدق ما يسمعه .ثم أجاب :

    أنت بتهزر أكيد؟.أكيد أنت بتهزر .صح ؟

    هز فهمى رأسه بالنفى قائلاً بكل جديه :

    طبعاً لا.أنا بتكلم جد..وجد جداً كمان .توعدنى ؟

    بلع ناجى ريقه قائلاً : طب هتبعت جوابك أذاى أذا كنت أنت لاقدر الله فى عداد الاموات؟

    أنفجر فهمى فى الضحك وهو يقول له ذلك القول الذى نزل على صاحبه كأنه صاعقه مدمره :

    هكتبلك من العالم الاخر.هبعتلك رساله من الاخره ها ها ها ها


    تم رصد مداخلات متتالية خلال فترة قصيرة، تم الدمج وهذه الرسالة بمثابة الخط الفاصل.
    “Angel of Death”, an Artificial Intelligent Robot to Guard the “Free Copts State”


    محادثه
    ********





    فتح ناجى جهاز الحاسب وبدء فى تصفح الرسائل الخاصه بصندوق الاميل ..

    واجداً بعض الاعلانات السخيفه عن أنه فائز بجائزه كذا وكذا .فضحك وهو يعلم أنها خدعه من الشركات التى تستغل الحاله النفسيه والطمع لدى البشر .وفجأه وهو مندمج مع الرسائل الا وأضاء أمامه مكان المحادثه بينه وبين فهمى فتبسم ناجى كاشفاً عن الكلمات المرسله من صديقه فقرأ المكتوب وهو

    هاى ناجى.بتعمل أيه على النت

    ناجى : لا شىء .كنت بتصفح الاميل فقط .أنت فى الشغل؟

    فهمى : أينعم ..لسه مخلص بعض الصور اللى التقطها عن الحريق اللى عمله الارهابين فى مبنى حقوق الانسان

    ناجى : ياسلام على الهمه والنشاط!. ده لسه الحادثه سامعها من ساعتين أو تلاته بس

    فهمى : أمال .أخوك أسرع مصور صحفى فى البلد.

    ناجى : طب أيه الجديد فى الصور دى؟

    فهمى : أنا صورت حبه صور تحفه أكيد هتأخد واحده منهم جايزه التصور الصحفى السنادى

    ناجى : ياسلام.للدرجادى؟

    فهمى : طبعاً .. دى الصدفه وحدها هى السبب فى الصور دى..أخوك اللى هو أنا صورت الحدثه وهى بتحصل.فاهم يعنى أيه وهى بتحصل ؟

    ناجى : أذاى الكلام ده .؟هو أنت كنت عارف بالعمل الارهابى ده قبل ما يحصل ؟

    فهمى : لا.طبعاً ..بس أنا كنت رايح أعمل ربورتاج بالصور عن مركز حقوق الانسان ده.
    وبالصدفه شفت الارهابين دول وهما بيرموا قزائف الموليتوف مع ضرب النار من رشاشاتهم بداخل المركز

    ناجى : ها..وبعدين؟؟

    فهمى : ثانيه واحده.باين فيه حاجه بتحصل هنا عندنا ؟

    وأنقطع خط المحادثه من أمام ناجى

    الذى أنتظر بضع دقائق بلهفه ..حتى رجع وظهر فهمى على خط المحادثه

    ناجى : فيه أيه عندكم يافهمى؟

    فهمى : باين كده المبنى اللى أحنا فيه أنضرب بالقنابل

    ناجى : بتقول أيه ؟! أنت بتهزر والا الموضوع بجد ؟

    فهمى : بجد.بجد.ده حتى أنا فيه دم نازل من نافوخى وحاسس أن جسمى كله مولع نار

    ناجى : فهمى.فهمى..بلاش شغل العيال ده وأتكلم عدل .متخوفنيش عليك كده

    فهمى : معلش أنا هقفل دلوقتى وأستنى منى رساله .ماشى؟

    ناجى : طب أستنى رساله ليه ماأحنا هنشوف بعض بالليل ؟!

    وفعلاً أنقطع خط الاتصال والمحادثه مع فهمى للمره التانيه.دون أن يجد أجابه لسؤاله

    أسرع ناجى بفتح التلفزيون..وقبل أن يجلس فى مواجهته حتى شاهد مبنى الجريده التى يعمل بها صديقه فهمى والنيران تندلع من كل طوابقه الخمس وبعض حوائطه مهدمه

    وهناك سيارات الاسعاف والشرطه وهرج ومرج وأناس محترقه وبعض الاشلاء المبعثره فى نطاق واسع من المكان

    نظر ناجى بشده وهو يكاد أن يغمى عليه من هول المشهد ..ولكنه تماسك وخرج مسرعاً لجريده صديقه ورفيق دربه فهمى ..خرج والخوف بل الرعب يقتله على صديقه

    **************************************


    الصدمه
    ************


    حاول ناجى أن يخترق نطاق الامن الضارب بالمكان فلم يستطع ..حتى شاهد مدير تحرير الجريده فصرخ له:

    ياأستاذ رائد..ياأستاذ رائد ..أنا ناجى صاحب فهمى ..

    أشار رائد للشرطه أن تسمح له بالعبور ففعلت

    جرى ناجى ناحيه رائد هاتفاً فى فزع : حصل أيه ياأستاذ رائد ؟

    رائد : مش عارف ؟.أنا كنت فى مشوار خارج الجريده..ولما سمعت بالحادثه رجعت جرى

    ناجى : طب متعرفش فين فهمى ؟

    نظر له رائد نظره حزينه قائلاً بمراره:

    فهمى ...فهمى تعيش أنت ياناجى يابنى...

    دارت الدنيا بناجى فى سرعه وقوه ضاربه به الارض ليسقط مغشياً عليه من هول وفداحه الصدمه

    **************************

    المفاجأه
    **********

    لا يعرف كم من الوقت ظل فى غيبوبته هذه.ناظراً حوله ليجد نفسه فى مستشفى قريبه من جريده صديقه الراحل فهمى..وبجوار سريره يقف الاستاذ رائد ورجل أخر الذى هم قائلاً لناجى :

    أنت ناجى صديق المرحوم فهمى ؟

    جلس ناجى واضعاً يديه على وجهه وهو يبكى فى أنهيار شديد قائلاً فى خفوت وضعف :

    أيوه ..بس أنا مش مصدق اللى حضرتك بتقوله؟..مش ممكن صاحبى وحبيبى فهمى يروح كده فى لحظه ؟!..ده كان لسه بيكلمنى على النت لحظه ما الحدثه بتحصل !

    أنحنى الرجل على ناجى قائلاً له : مستحيل الكلام اللى أنت بتقوله ده..مستحيل يكون صاحبك كان بيكلمك لحظه وقوع العمل الارهابى ياناجى

    رفع ناجى رأسه للرجل قائلاً له : ليه مستحيل ؟..والاول حضرتك مين ؟

    رد الرجل قائلاً : أنا مقدم شوكت راضى من مباحث أمن الدوله...ثانياً أنا بقولك مستحيل يكون المرحوم كان بيكلمك لما الحادثه دى حصلت على النت ..عارف ليه؟

    بلع ناجى ريقه بصعوبه قائلاً للمقدم : لا مش عارف ليه مستحيل ؟

    رد المقدم بلهجه كلها غموض قائلاً : لان مبنى الجريده مقطوع عنه الكهرباء بفعل فاعل من قبل الانفجارات بأكثر من ساعاتين ..وطبعاً عارف معنى كده أيه؟..أن صاحبك أو غيره كان من المستحيل يستخدم أى جهاز للحاسب بالجريده

    أذاى بقى تفسرلى أنه كان بيكلمك على النت ساعه وقوع الحادث الارهابى ده ...من غير تيار كهربائى ؟

    نظر ناجى للمقدم بشده..ثم التفت للاستاذ رائد غير قادر على الكلام أو حتى على التنفس

    لتتشابك خيوط الغموض مع هول وفداحه المصيبه فوق يافوخ صاحبنا ناجى


    تم رصد مداخلات متتالية خلال فترة قصيرة، تم الدمج وهذه الرسالة بمثابة الخط الفاصل.
    “Angel of Death”, an Artificial Intelligent Robot to Guard the “Free Copts State”


    رعب
    **********



    فتح ناجى جهاز الحاسوب الخاص به وأنتظر أن يتكلم معه المرحوم فهمى مثلما وعده من قبل ..أنتظر أكثر من ساعه وقبل أن يغلق الجهاز الا وومض صندوق الرسائل بالمحادثه ففتح بسرعه الخط ليجد فهمى كاتباً له :

    عامل أيه ياواد ياناجى فى الدنيا

    ناجى : فهمى !!!..بجد أنت فهمى والا حد تانى بيهزر هزار رخم؟

    فهمى : طبعاً أنا فهمى ياندل

    ناجى : أنا مش مصدقك ..طب تقدر تدينى أى علامه على أنك فهمى الله يرحمه

    فهمى : طب .ماشى

    بعد خمس ثوان النور هيقطع فى الحته كلها ..ومش هيقطع على جهازك ..ماشى ؟

    ناجى : ياسلام !..أنا منتظر الكذب بتاعك


    وفعلاً بعد ثوان عددها خمسه .الا وأنقطع التيار الكهربائى عن المنطقه كلها ..وطبعاً ماعادا جهاز الحاسب

    ففغر ناجى فاه غير مصدق والظلام يلف حوله فى المنزل بل وفى المنطقه كلها وهو يحدق فى الشاشه المضيئه أمامه..ولا يعرف ماذا يقول

    أخذ يحدق مقترباً من شاشه الحاسب بشده حتى وجد يد تخرج من الشاشه وتمسك برقبته فأنتفض أنتفاضه المصعوق مرعوباً ليقع على أرض الحجره ..
    واليد لاتتركه بل طالت لتمسك برقبته وتعتصرها ..وهو يحاول أن يتخلص منها قبل أن يختنق..ليحس بأن الدنيا تغيم من حوله ليغمض عيناه بشده

    وبعد برهه من الوقت فتح عيناه واجداً نفسه على فراشه

    متلفتاً حوله فى زهول مهول هاتفاُ لذاته :

    يانهار....كل ده كان حلم ...ياه ه ه ه

    ده كابوس مزعج..يارب أنا خلاص هتجنن من ساعه ما توفى فهمى حبيبى وصاحبى وأنا كل يوم أحلم بنفس الحلم !!!

    يارب ساعدنى أعدى المحنه دى .لحسن أنا حاسس أنى خلاص فى أخر مراحل الجنون . يارب يارب

    قام ناجى من فراشه ودخل حمام شقته التى لم يكن أحد يقطن معه بها

    فكل أهله يسكنون فى محافظه أخرى من محافظات صعيد مصر وهو هنا يعمل مراقب جوده فى أحد مصانع لعب الاطفال..ولا يعرف أحد غير المرحوم فهمى..أو كان

    نظر ناجى لوجهه فى المرايا ليجد هالات سوداء حول عيناه ..هاتفاً لنفسه : التعب والارهاق بان عليك وعجزت بدرى ياناجى

    وفجأه وهو يحدث ذاته الا و لمح طيف لشخص يمر من خلفه ظاهراً فوق لوحه المرايا ليلتفت بسرعه هاتفاً بخوف :

    مين هنا ؟!... مين هنا !!

    لم يجد رد لسؤاله فتقدم بحذر خارجاً من حمام شقته ناظراً بعيون متعبه لحجره المعيشه

    فلم يجد أحد فبحث فى كل أنحاء المنزل فلم يعثر على شىء

    فجلس محطماً قائلاً لنفسه:

    يآآآآآه أنا خلاص أعصابى أدمرت ..بحلم أحلام كلها كوابيس ورعب ..وبشوف حاجات مش موجوده

    الا فى خيالى الا بقى مريض جداً

    أعمل أيه..أتصرف أذاى فى حالتى دى ؟

    نظر لساعه الحائط فوجد الوقت قد سرقه عن موعد العمل فأرتدى بسرعه رهيبه ملابسه وخرج ليستقل الباص الذى سيقله لمصنع لعب الاطفال الذى يعمل به

    **************************

    طفل المصنع الرهيب
    **********


    دخل ناجى قسم التجميع بالمصنع ليراقب جوده العمل و العمال وكيفيه تجميعهم لقطع اللعب التى أمامهم

    أخذه العمل كل مأخذ حتى أقتربت الساعه على السابعه والنصف مساءاً وأقترب معها موعد تغير الورديه

    وفعلاً رن جرس الانصراف لعمال الورديه الصباحيه وخرج الجميع تاركاً ناجى ينهى بعض الاعمال على الحاسب الخاص بالمصنع

    سمع ناجى وهو منهمك فى الكتابه على الحاسب صوت كأنه لطفل يبكى

    أرهف أذنه بشده فتأكد من الصوت فبلع ريقه تاركاً الكتابه وقام من مكانه خارجاً للعنبر ..متلفتاً حوله ..فالمكان كان يسبح فى صمت مطبق لا أحد غيره بالعنبر قائلاً : مين هنا ؟!!


    أخذ يتلفت حوله وهو يرهف السمع بشده فسمع للمره الثالثه ومن جديد بكاء ذلك الطفل
    فبدء يبحث عن مصدر الصوت بين الميكنات الالكترونيه وتحت الطاولات وبين سيور التجميع التى كانت متوقفه فى ذلك الوقت

    وأخذ يقترب من مصدر الصوت حتى سمعه قريب منه بشده ..ولكن أين ؟..أين ذلك الصوت الرهيب لبكاء هذا الطفل الغريب

    وفجأه وهو يتلفت حوله الا وأحس بأن شىء يمسكه من قدمه ويشد ملابسه من أسفل
    فتراجع فى رعب ناظراً لتحت الطاوله التى كان يقف أمامها فشاهد وجه طفل والدموع تغرق وجنتيه ونظره مرعبه كلها أستغاثه تنطلق من عيناه التى كانت واسعه بشده وسوداء كليل بهيم

    أستجمع ناجى شجاعته أو لنقل بدقه أكثر أستجمع كل ماتبقى من شجاعه وهميه وأقترب بحذر وريبه من الطاوله ومن هذا الطفل الكارثه الذى كان وجهه أبيض بياض الشحوب أو الموتى

    وأنحنى ببطىء وكأنه مقدم على الموت تحت عجلات قطار لا يرحم

    وقبل أن ينظر للطفل الا وأنقطع التيار الكهربائى عن العنبر الذى أخذ الظلام ينتشر فيه فصرخ ناجى فى فزع

    ولكن ليس من الظلام فقط

    بل من تلك العيون ..عيون الطفل الواسعه الشديده السواد التى أضأة من تحت الطاوله وسمع تلك الضحكه المرعبه التى أنطلقت من حنجره الطفل وهو ينقض على ناجى

    الذى أشرنا منذ قليل لصراخه فوقع على الارض واجداً ذلك الطفل وهو يمسك بملابسه وفجأه أشتعل

    الطفل بالنيران وهو يمسك بناجى ويصرخ فى صوت لم يسمعه من قبل

    صرخات الاف من البشر تتعذب من شده الاحتراق

    أحس فى ذلك الوقت بلفحات تلك النيران تحف بوجهه وأشتم رائحه الشواء للحم البشرى تزكم أنفه والطفل فوق كل هذا لا يتركه بل يمسك بتلابيبه ووجهه

    جاهد ناجى وحاول أن يتخلص من هذا الطفل الكارثه ولكن كلما حاول أن يبعد يديه حتى يجد أظافر الطفل الطويله تنهش فى لحم وجهه واللسعات تألمه من قوه النيران التى أصبحت منتشره بقوه حوله

    وأصبح الطفل كتله من النيران وساح وجهه وبرزت عظام جمجمته وأصبح ذو شكل وهيئه لا توصف ..كأنها لوحه من الرعب أو مشهد سادى لفيلم مرعب رهيب وتحول الطفل فجأه لمسخ شنيع متشقق اللحم ذو وجه هو أقرب لجمجمه منها لوجه أنسان كان طفل منذ دقائق

    بدء ناجى يزحف وهو يصرخ ويصرخ والطفل فوقه لا يتركه وفجأه وبلا سابق أنذار الا وأضأه العنبر بشده ووجد بعض العمال وهو يجرون عليه ويقيموه من فوق الارض

    تلفت حوله فى زهول فلم يجد لا طفل ولا مسخ ولا نيران ولا أى شىء

    تكلم بعض العمال عن أنقطاع التيار المكهربائى وماذا حدث لناجى فأجاب :

    لقد سقطت على الارض من هول الظلام فقط

    وطبعاً خاف أن يقول لهم شىء عن الطفل

    دخل لمكتبه بالعنبر واضعاً يديه على وجهه غير مصدق لتلك الاوهام التى أجتاحته والهلوسات التى يعيش فيها ومعها..ولا يعرف لها سبب غير أنها بدأت منذ مقتل فهمى

    رفع يديه من أمام وجهه ليشهق بشدة وهو ينظر للدماء التىظهرت على كفوفه فقام بسرعه ليقف أمام المرايا التى فى الحجره أمامه

    ليجد بعض الخرابيش التى كانت بطول وجهه

    وليتأكد من أن الطفل والخرابيش وكل ما حدث له لم يكن وهم أو حلم أو هلوسه

    بل كانت حقيقه

    حقيقه أكثر من حياته ذاتها


    تم رصد مداخلات متتالية خلال فترة قصيرة، تم الدمج وهذه الرسالة بمثابة الخط الفاصل.
    “Angel of Death”, an Artificial Intelligent Robot to Guard the “Free Copts State”


    دقات الفزع
    *******

    رجع ناجى من عمله بعد منتصف تلك الليله الرهيبه مرهق وجائع بل ومتعب النفس والجسد

    جلس بضع دقائق يستجمع أنفاسه وروحه التى أصبحت مثقله بكل قلاقل العالم

    وبعد أن أستجمع نفسه قام من جلسته ودخل مطبخ المنزل فاتحاً الثلاجه. ومد يده ليخرج منها ثلاث بيضات

    ليسلقهما .وقف دقائق منتظر نضج البيض ..وقبل أن يمد يده لها الا وسمع دقات بطيئه متأنيه حوله

    تلفت فى فزع ..فتأكد من ذلك الصوت..والغريب أنها تأتى من قلب الثلاجه !!

    بلع ريقه بصعوبه.وأمسك فى يده سكين حاد وهو يتقدم بحذر ويده الممسكه بالسكين ترتعش بشده

    مد يده لباب الثلاجه وهم أن يمد يده للباب الا وأنفتح باب الثلاجه بشده .فسقط ناجى على الارض مرعوباً

    لينظر محدقاً للثلاجه .ولكن لم يجد شىء داخله غير ما هو معتاد

    قام من سقطته وأقترب من الثلاجه ليتأكد مما تحتويه ..فوجد بعض النقاط الحمراء تتساقط من الدور العلوى لاسفل

    هتف ناجى لنفسه فى دهشه : أيه ده؟؟..مش ممكن يكون ده دم!!

    رفع عيناه للدور العلوى ببطىء وكأنه ينتظر أن تتكحل عيناه بوجه لشبح يصرخ فيه قائلاً :

    عووووو..أو عفريت يخضه بالبخ

    ولكنه وجد زجاجه عصير الكريز ساقطه وهى التى كانت مصدر الدماء..عفواً مصدر العصير الاحمر

    ضحك ناجى ..بل أنفجر ضاحكاً فى رعب وهو يرفع الزجاجه صارخاً لها:

    هى الحكايه كانت نقصاكى يا شيخه ؟

    وفجأه وهومندمج مع هذا الضحك الهستيرى الا وسمع نقر على زجاج شباك المطبخ

    التفت ببطىء وهو ممسك بالزجاجه ..وأقترب بأقدامه التى أصبحت كأنها عجينه طريه أو مصنوعه من الجيلى من شده أرتعاشهما

    كان الظلام يلف المكان خارج الشباك فأقترب بوجهه بشده محاولاً أن يتلمس أى شىء بالخارج ولكن هذا الظلام اللعين لم يجعله قادراً على الرؤيه
    ففتح زجاج الشباك وأحضر كشاف صغير وبدء ينظر موجهاً كشافه لكل الاتجاهات ..ولكن لم يصل لشىء

    وقبل أن يدخل يده الممسكه بالكشاف من الشباك الا ووجد يد رهيبه تمسك معصمه بقسوه

    فصعق ناجى وتخشب هاربه دمائه من عروقه ..حاول أن يخلص يده من تلك اليد
    ولكن بلا فائده وكأنها كماشات حديديه

    أقترب صاحب اليد من الضوء بداخل الشباك...ذلك الشىء الذى كان متعلق على حائط البنايه من الخارج وكأنه حيوان من الحيوانات القارضه

    أقترب صاحب اليد من وجه ناجى الذى أغمض عيناه فى رعب لا يوصف وكأنه طفل صغير يشاهد مشهد

    لفيلم رعب ولا يستطيع أمام فظاعه الموقف و الفزع والرعب غير أن يغلق عيناه

    أحس ناجى بأنفاس ذلك المخلوق الممسك بمعصمه تحف بوجهه

    كانت أنفاسه بارده بروده القطب الشمالى...ورغماً عن رعبه وأصاله فزعه التى كانت ضاربه فى هيكله الانسانى .

    .برغم كل هذا فتح ذلك المنحوس ناجى عيناه وهو يرتعش ويكاد قلبه أن يتوقف أو يقفز من بين ضلوعه من شده وسرعه ضرباتها

    نظر ناجى للممسك بيده


    ليصرخ بشده صرخه رهيبه من شناعه المسخ السابح أمامه فى الهواء



    ***********************

    غداً مع الجديد من الاحداث

    تحياتى

    bosy cat
    sama
    bosy cat
    bosy cat
    Admin
    Admin


    عدد المساهمات : 96
    تاريخ التسجيل : 24/08/2009
    العمر : 29
    الموقع : In My Creative

    قصة مرعبه جدا Empty رد: قصة مرعبه جدا

    مُساهمة من طرف bosy cat الأحد سبتمبر 20, 2009 1:57 pm

    يا ريت تعملو قسم للقصص المرعبه
    figo
    figo
    Admin
    Admin


    عدد المساهمات : 168
    تاريخ التسجيل : 05/07/2009
    العمر : 31
    الموقع : figo00.yoo7.com

    قصة مرعبه جدا Empty رد: قصة مرعبه جدا

    مُساهمة من طرف figo الأحد سبتمبر 20, 2009 11:08 pm

    مشكوره يا بوسى على القصه وياريت لو عندك اقتراح قدميه فى قسم الشكاوى والاقتراحات
    عاشقه الشتا
    عاشقه الشتا
    فيجو جامد
    فيجو جامد


    عدد المساهمات : 248
    تاريخ التسجيل : 06/07/2009
    العمر : 31

    قصة مرعبه جدا Empty رد: قصة مرعبه جدا

    مُساهمة من طرف عاشقه الشتا الإثنين سبتمبر 21, 2009 11:56 am

    شكرا على القصه تسلم ايدك
    ManZ
    ManZ
    مشرف عام
    مشرف عام


    عدد المساهمات : 228
    تاريخ التسجيل : 19/07/2009
    العمر : 31
    الموقع : هنا

    قصة مرعبه جدا Empty رد: قصة مرعبه جدا

    مُساهمة من طرف ManZ الأربعاء نوفمبر 11, 2009 3:44 am

    شكرايا بوسى ومتزعليش منى علشان انا مردتش على الرساله اللى انتى بعتهالى علشان كان فى ظروف مكنتش بخش وانتى طيبه يا قمر
    bosy cat
    bosy cat
    Admin
    Admin


    عدد المساهمات : 96
    تاريخ التسجيل : 24/08/2009
    العمر : 29
    الموقع : In My Creative

    قصة مرعبه جدا Empty رد: قصة مرعبه جدا

    مُساهمة من طرف bosy cat الإثنين نوفمبر 16, 2009 11:45 am

    ميرسى يا قمر وانا مش زعلانه خالص يا جميل
    ميرسى على الرد يا Manz
    mero
    mero
    فيجو جديد
    فيجو جديد


    عدد المساهمات : 17
    تاريخ التسجيل : 22/11/2009
    العمر : 28
    الموقع : الرومنسية

    قصة مرعبه جدا Empty رد: قصة مرعبه جدا

    مُساهمة من طرف mero السبت نوفمبر 28, 2009 7:02 am

    الموضوع جميل جدا وقصة حلوة

      الوقت/التاريخ الآن هو الأحد مايو 19, 2024 2:14 am